EFFIE AWARDS 2015: Bolero wint een Bronzen Award


Effie Awards beloont voor 27ste keer marketing-communicatie die 'werkt'

De Effie jury, waarin zowel adverteerders, creative agencies, academici als marktonderzoekers zetelen, beloonden 6 van de 23 ingediende Effie cases met een Gold, Silver of Bronze award. "Wat de felbegeerde Effie Awards uniek maken, is de focus op campagnes die effectief 'werken'. Op basis van feiten en cijfers tonen de winnaars hun vakmanschap aan waarbij marktinzicht, strategie, creativiteit en meetbaarheid fundamentele bouwstenen vormen. De hoge eisen die wij stellen, maken het prestige van de Effie Awards bijzonder groot. Het belang van effectiviteit in marketing en reclame blijft groeien en uit zich vandaag vooral in de focus op de authenticiteit en kracht van een merk. De criteria die we hanteren, zijn niet enkel van belang voor deze wedstrijd, maar gelden voor elke campagne die wil scoren. Wie kan er immers gekant zijn tegen een effectieve marketing en communicatie campagne?" aldus Birgit Heymans, manager van de Effie Awards.

De 'Machtig Makkelijk' campagne van KBC Bolero won een ‘Effie Bronze Award’. Dit omdat we erin geslaagd zijn om “ in een groeiende maar erg concurrentiële markt, op korte termijn hun klantenbasis en ingelegd kapitaal aanzienlijk te vergroten, en dit met behoud van de kwaliteit van het klantenprofiel en een sterke afbouw van de promotionele activiteiten”, aldus de jury. Deze stellen eveneens dat “KBC Bolero heeft met deze campagne, waarbij de focus op gebruiksvriendelijkheid ligt, een relevante waardepropositie ontwikkeld op basis van een onderbouwd inzicht in beleggersgedrag. Zij hebben zich als speler kunnen herpositioneren en zitten nu de nummer 2 van deze concurrentiële markt op de hielen.”

We zijn met Bolero dan ook erg fier op deze Effie en zien het als een bevestiging van het niet aflatende werk dat we met het hele Bolero team en onze partners zoals Kunstmaan leveren.